Citāda dabas zinības mācību priekšmetu stunda

Publicēja 2016. gada 20. maijs 11:33Aivars Žogla
18.maijā 7. un 8. klasēm norisinājās DZM pasākums. Laiks lutināja, pasākums notika ārā  svaigā gaisā un dalībnieki labā omā. Sākumā tika nosaukti komandu kapteiņi, bet komandu dalībnieki izlozēti pēc nejaušības principa. Pasākumā startēja 6 komandas.

Pasākuma organizatori bija parūpējušies par, tonedēļ, aktuāliem komandu nosaukumiem, piemēram: „Lietains”, „Saulains”, „Mākoņains” utml.

Stacijā pie ķīmijas skolotājas Aijas Žoglas katrai komandai praktisks darbs – jānosaka kāpēc, sajaucoties vielām, mainās to krāsa. Tas bija tik aizraujoši! Aprunājoties ar vienaudžiem, nospriedām, ka mūsuprāt, septīto klašu skolēniem, ķīmijas stacija bija visinteresantākā. Tas tāpēc, ka ķīmiju, kā mācību priekšmetu, sāksim mācīties tikai nākošajā gadā. Toties astotajiem nenāca par sliktu atkārtot pirms kāda laiciņa mācīto.

Ģeogrāfijas skolotāja Dace Vesele pārbaudīja gan mūsu ģeogrāfijas zināšanas, gan matemātikas prasmes. Pirmais uzdevums – aprēķināt attālumus starp dažādām Latvijas pilsētām. Nākošais uzdevums bija sarežģītāks – pareizi jānosaka debespuses...

Matemātikas stacijā mūs sagaidīja mūsu skolasbiedri – vidusskolēni, kuri vērtēja, kā veicam uzdevumus, kurus bija sagatavojusi skolotāja Inta Siliņa. Piemēram – no daudzām mazām figūriņām salikt noteikta lielumu kvadrātu; ar burtu kvadrātiņiem salikt matemātiskus jēdzienus, pēc koordinātu plaknē atliktiem punktiem jāsastāda loģisks jautājums un jāatbild uz to.

Neierastus jautājumus un uzdevumus bija sagatavojis informātikas skolotājs Guntis Mačtams. Protams, neiztika arī bez „cietajam riekstiņam”, bet mēs tikām galā!

Fizikas stacijā veicām aprēķinus, par cik gramiem atšķiras 8. un 9. klases grāmatu svars. Skolotājs Aivars Žogla bija sagatavojis arī praktiskus uzdevumus, piemēram – no pudeles burciņā jāielej, neko nemērot, noteikts ūdens daudzums. Mūsuprāt – interesanti.

Bioloģijas stacijā, kuru vadīja skolotāja Irēna Lakše, varējām likt lietā savas augu pazīšanas prasmes. Iesildīšanās uzdevums – divu dažādu gliemežu iepazīšana, izpētīšana un atpazīšana. Iepriekš nezināju, ka gliemeži elpo ar plaušām. Par augiem runājot – dažus varējām nosaukt nekavējoties, bet bija tādi, kurus nepazinām.

Ar interesi pildījām uzdevumus katrā stacijā. Domāju, ka pasākums bija noderīgs ar to, ka attīstīja mūsu prasmes sadarboties meklējot atbildes uz jautājumiem, priecājoties par pareizām atbildēm un visiem kopā pārdzīvot neveiksmes. Paldies skolotājiem! Nu tikai atliek gaidīt rezultātus, kuri tiks paziņoti 30.maijā.

Elizabete Gulbe, 7.A klase


BILDES
Comments